POLITYKA PRYWATNOŚCI I COOKIES
VOLANTE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca, 2024

Niniejsza polityka prywatności i cookies określa zasady gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych.

Klauzula informacyjna

Administratorem Państwa danych osobowych (dalej: „ADO”), jest spółka VOLANTE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą we Wrocławiu. Z Administratorem Danych Osobowych można się skontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres siedziby firmy lub drogą elektroniczną poprzez adres e-mail: biuro@volante.pl

Państwa dane osobowe przetwarzamy na podstawie następujących przepisów prawa:

  1.  ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną nawiązania relacji handlowych, w tym udzielenia odpowiedzi na zadawane pytania w związku z kontaktem Klientów (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO jako realizacja uzasadnionego interesu ADO);
  2. zawarcia i wykonania umowy w zakresie świadczenia usług przez ADO (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  3. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na ADO dotyczących obowiązków podatkowych i rachunkowych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami podatkowymi i rachunkowymi);
  4. prowadzenia profili społecznościowych i informowania za ich pośrednictwem Klientów o aktywności ADO, promowaniu marki, usług, budowaniu i utrzymaniu społeczności związanej z ADO, oraz w celu komunikacji za pośrednictwem dostępnych funkcjonalności (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO jako realizacja uzasadnionego interesu ADO);
  5. marketing usług ADO (Artykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda)
  6. marketing bezpośredni (Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)
  7. korzystanie ze strony i zapewnienie jego prawidłowego działania (Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na prowadzeniu i utrzymaniu strony Serwisu Internetowego)
  8. prowadzenie statystyk i analiza ruchu w Serwisie Internetowym (Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na prowadzeniu statystyk i analizie ruchu w Serwisie Internetowym celem poprawy funkcjonowania Serwisu Internetowego w odniesieniu do niezbędnych cookies, natomiast podstawą prawną korzystania ze wszystkich pozostałych cookies jest zgoda.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konsekwencją niepodania danych będzie niemożność nawiązania relacji handlowej z ADO lub skorzystania z usług ADO.

Wycofanie zgody uniemożliwia dalsze świadczenie przez ADO usług. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Państwa dane osobowe przetwarzamy w następujących celach:

  1. zawarcia i realizacji umów na świadczenie usług,
  2. realizacji obowiązków prawnych ciążących na ADO,
  3. komunikacji związanej z obsługą umów/zleceń, oferowanych przez firmę (kontakt telefoniczny, mailowy, formularz kontaktowy strony internetowej ADO itp.),
  4. obsłudze reklamacji lub ewentualnych innych roszczeń zgłaszanych przez Państwa,
  5. w celach analitycznych lub statystycznych,

Państwa dane osobowe będą przetwarzane przy dołożeniu wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami. ADO wykonuje kopie bezpieczeństwa, korzysta z oprogramowania wykrywającego nieprawidłowości w działaniu systemów informatycznym, przeprowadza testy oprogramowania i zapewnia zgodność przetwarzania danych osobowych z RODO.


Państwa dane osobowe przetwarzamy przez okres niezbędny do realizacji powyższych celów:

  1. w zakresie realizacji postanowień umów lub innych ustaleń z nich wynikających, przechowujemy dane osobowe przez czas ich obowiązywania, a po ich wygaśnięciu nie dłużej niż do czasu upływu okresów przedawnienia roszczeń z nich wynikających a przewidzianych przepisami prawa;
  2. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych, nie dłużej niż przez okresy przewidziane odpowiednimi przepisami prawa;
  3. w celach statystycznych, analitycznych, archiwizacyjnych, bezpieczeństwa i innych niż poprzednio wymienionych w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora nie dłużej niż wynika to z celu takiego działania;
  4. na potrzeby przesyłania informacji handlowej czy w celach marketingowych o ile wyraził/a Pan/Pani na to zgodę, będą przetwarzane do czasu ewentualnego cofnięcia w/w zgody lub odpadnięcia celu ich przetwarzania.
  5. po upływie w/w okresów Państwa dane zostaną nieodwracalnie usuwane lub nieodwracalnie zanonimizowane.

Prawa, które przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem danych osobowych

  1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
  2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  4. Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
  5. Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.

Skorzystanie z uprawnień może być realizowane poprzez wysłanie na adres e-mail biuro@volante.pl ze wskazaniem konkretnego żądania, dodatkowo należy podać imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej (e-mail), a także zakres danych osobowych, do którego odnosi się wskazane żądanie.

Użytkownikowi przysługuje także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli uzna,że przetwarzanie danych osobowych przez ADO narusza przepisy obowiązującego prawa. 

Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych

  1. Dane osobowe będą przechowywane tylko przez okres niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub wypełnienia obowiązku prawnego ADO (wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych).
  2. Dane osobowe przetwarzane w celu marketingu produktów lub usług własnych na podstawie uzasadnionego interesu prawnego, będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez Klienta.
  3. Dalsze przetwarzanie będzie możliwe jedynie w przypadku, gdy będzie ciążył na nas jako administratorze taki obowiązek prawny (w szczególności cele podatkowe) oraz ewentualnie na cele archiwalne dla zabezpieczenia się przed ewentualnymi roszczeniami (do czasu przedawnienia takich roszczeń).
  4. ADO wykorzystuje adresy IP zbierane w trakcie połączeń internetowych jedynie w celach technicznych, związanych z administracją serwerami. Ponadto adresy IP służą do zbierania ogólnych, statystycznych informacji demograficznych (np. o regionie, z którego następuje połączenie).
  5. ADO może przetwarzać dane osobowe w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, jednakże przetwarzanie zautomatyzowane nie będzie prowadzić do podejmowania decyzji wywołującej skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływać na Klienta. Przetwarzanie to może mieć wpływ na dobór wyświetlanych reklam, czy dobór oferowanych produktów, usług. Klient może otrzymywać oferty specjalne za pośrednictwem zindywidualizowanej reklamy e-mailowej lub internetowej. ADO nie przetwarza danych osobowych w sposób, który wiązałoby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Klienta, które wywołują skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływają na niego.

Odbiorcy Państwa danych osobowych

  1. Dane osobowe mogą być przekazywane także zaufanym odbiorcom takim jak: podmiotowi obsługującemu księgowość, partnerom świadczącym usługi techniczne (rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych i serwisów internetowych), hostingodawcy naszej Strony Internetowej, hostingodawcy naszej poczty elektronicznej, innym firmom, z których usług i narzędzi marketingowych korzystamy.
  1. Dane Klientów mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.
  2. Na cele działań marketingowych opisanych powyżej w sekcji „Pliki cookies” korzystamy z usług dostarczanych przez podmioty z siedzibą w USA (Google, Facebook). W związku z powyższym, dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich, niebędących członkami Unii Europejskiej. Odpowiedni stopień ochrony Twoich danych zapewnia przy tym program Data Privacy Framework, o którym więcej możesz przeczytać tutaj.
  3. W pozostałych przypadkach dane osobowe co do zasady nie są przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Dane osobowe mogą jednak zostać przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej, w szczególności jeśli jest to konieczne z uwagi na zamówioną przez Klienta usługę.
  4. Jeśli w ramach przetwarzania dane osobowe będą przekazywane do odbiorców w krajach trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy), ADO dokonuje weryfikacji, czy podmioty te dają gwarancje wysokiego stopnia ochrony przetwarzanych danych osobowych. Gwarancje te wynikają w szczególności ze zobowiązania do stosowania standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję (UE) w decyzji w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych podmiotom przetwarzającym dane mającym siedzibę w krajach trzecich. Przekazywanie danych może odbywać się na podstawie decyzji w sprawie odpowiedniego stopnia ochrony podjętej przez Komisję Europejską lub na podstawie standardowych klauzul umownych albo na podstawie wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą.

Z odbiorcami danych osobowych ADO współpracuje w oparciu o umowę powierzenia danych osobowych. (zgodnie z art. 28 RODO).

Zakres danych osobowych przetwarzanych przez ADO w ramach wykonywania celów przetwarzania określonych powyżej: niezbędne dane w postaci imienia i nazwiska, adresu mailowego, treści wiadomości kierowanej przez Państwa do ADO (która może opcjonalnie zawierać dane osobowe), numeru telefonu kontaktowego. Zakres danych niezbędny do wykonania danej usługi jest zależny od Państwa wyboru konkretnej usługi oraz obowiązków prawnych ciążących na ADO z nią związanych. W przypadku danych potrzebnych do prowadzenia komunikacji marketingowej i reklamowej wykorzystujemy dane zawarte w plikach cookies oraz z systemów analitycznych (odrębna zgoda).

Zakres danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany:
Informacje o zachowaniach użytkowników strony internetowej ADO podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. URL, w tym:

  1. czas nadejścia zapytania i czas wysłania odpowiedzi ze strony ADPO,
  2. nazwa stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP, informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
  3. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika– w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
  4. informacje o przeglądarce użytkownika, informacje o adresie IP.

Powyższe dane są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych (zewnętrzna firma świadcząca usługi hostingu współpracująca z ADO na podstawie umowy powierzenia przetwarzania) (cele statystyczne, marketingowe i administracyjne).

PLIKI COOKIES

Pliki Cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze strony internetowej ADO i do prawidłowego jej wyświetlania się.

Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika pliki Cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest hostingodawca oraz ADO. Pliki Cookies wykorzystywane są w następujących celach:

  1. statystycznych i archiwalnych- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  2. określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.

Niezbędne cookies

  1. Niezbędne cookies służą do prawidłowego działania strony. Nie jest możliwe ich wyłączenie, ponieważ po ich wyłączeniu Serwis Internetowey nie będzie działać prawidłowo ani nie będzie wyświetlać się pełna zawartość strony internetowej. W tym zakresie Spółka korzysta z narzędzi, które przechowują Państwa ustawienia prywatności i które pokazują zgodę lub jej brak na uruchamianie poszczególnych rodzajów cookies w odniesieniu do Serwisu Internetowego.
  2. Inne niezbędne cookies Serwisu Internetowego służą do poprawnego jej funkcjonowania oraz do zarządzania nią, m.in. do wprowadzania zmian na stronie oraz do uruchamiania narzędzi śledzących, na które możliwe jest wyrażenie odrębnej zgody.

Analizy statystyczne Serwisu Internetowego

  1. Spółka korzysta z narzędzi zbierających dane analityczne, dzięki którym możemy zrozumieć jak użytkownicy korzystają z Serwisu Internetowego. Dane, które otrzymujemy z tych narzędzi, nie dają informacji o konkretnej osobie znanej z imienia i nazwiska, ale pozwalają nam rejestrować różne aspekty korzystania z Serwisu Internetowego przez danego użytkownika. Dane te możemy agregować i analizować w sposób statystyczny, a następnie używać ich do podejmowania decyzji o zmianach lub w sposobach prowadzenia przez nas komunikacji reklamowej i marketingowej.
  2. Korzystamy z następujących narzędzi:
    1. Google Analytics – Google Analytics zbiera następujące informacje o użytkownikach: ile razy użytkownik odwiedza witrynę; które podstrony odwiedza; data pierwszej i ostatniej wizyty; czas trwania odwiedzin; strona, z której użytkownik odwiedził witrynę (źródło przyjścia); przeglądarka, której użytkownik używa; link, który został kliknięty; miejsce na świecie, z którego użytkownik uzyskuje dostęp, zanonimizowany (skrócony) adres IP.
    2. Google poszczególnym użytkownikom przypisuje własny identyfikator (tzw. Google ID) i gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z plików cookies z różnych stron internetowych. ADO może otrzymywać z Google raporty (statystyki) związane wyłącznie z ruchem w Serwisie Internetowym. Raporty te obejmują wyłącznie tych użytkowników Serwisu Internetowego, które wyraziły zgodę na rejestrowanie ich wizyt przez Google Analytics. Bezpośrednio na stronie gogle znajdują się szczegółowe informacje o działaniu Google Analytics tutajtutaj.

Pliki cookies dostawcy oprogramowania Serwisu Internetowego

Dostawca oprogramowania, dzięki któremu funkcjonuje Serwis Internetowy umieszcza pliki cookies na Stronie Internetowej w celu zbierania zbiorczych informacji o tym, jak klienci korzystają z Serwisu Internetowego.

Pliki cookies reklamowe – AdWords Remarketing

Do obsługi AdWords Remarketing korzystamy ze współpracy z zewnętrzną firmą.

  1. Reklama za pomocą narzędzi do e-marketingu
    (Google AdWords Remarketing) – za pomocą Google Adwords promujemy naszą stronę internetową w wynikach wyszukiwania, w związku z czym przy okazji odwiedzin naszej strony internetowej automatycznie pozostawiany jest w urządzeniu każdego odwiedzającego tzw. plik Remarketing cookie firmy Google, który z pomocą pseudonimowego identyfikatora (ID) oraz na podstawie odwiedzanych stron umożliwia wyświetlanie reklam opartych na zainteresowaniach. Powyższe – w ramach analizy i oceny interesów – służy ochronie naszego prawnie uzasadnionego interesu, polegającego na optymalnym działaniu naszej strony internetowej na rynku.

Media społecznościowe

W ramach prowadzenia działalności Serwisu Internetowego prowadzimy następujące profile w mediach społecznościowych:

  1. LinkedIn- nazwa profilu i link do profilu: …………………… https://www.linkedin.com/company/volante-sp-z-o-o-/

 

W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

W celu zablokowania przesyłania plików tego typu należy odpowiednio ustawić przeglądarkę internetową mając świadomość, iż niektóre funkcje witryn mogą nie działać.

Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików Cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików Cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.

W celu zarządzania ustawieniami Cookies Użytkownik wybiera z listy poniżej przeglądarkę internetową/system i postępuje zgodnie z instrukcjami: